lunes, 20 de enero de 2020

PREMIER JOUR AU LYCÉE


Ma premiere journée au nouveau lycée était très fatigante parce qu'en Espagne je suis habitué à sortir de l'école à 14:30 heures et aujourd'hui je suis passée toute la jounée au lycée et c'était très surprenant.

Ce lycée était très différent que le mien. D'abord il y avait une très grande cantine pour manger parce que tous les éleves restent à l'école pour manger, alors qu'au mien on mange chez nous. Une autre chose qui m'a surpris a été que les étudiants n'ont pas une salle de classe fixe pour eux, ils doivent changer chaque heure de salle et ça c'est trop bizarre pour moi.

Et puis j'ai connu beaucoup des personnes très gentilles qui m'ont aidé à trouver mes classes et ont fait passer les courses plus vite.






CATALÀ

El primer dia de classe al nou institut va ser molt cansat perquè a Espanya tots estem habituats a sortir de les classes a les dues i mitja mentre que aqui fins a les cinc s'ha d'estar present al recinte. A part d'això, m'ha semblat molt sorprenent les nombroses diferències entre l'educació d'aquí i la del meu país. Per començar, aquí a França hi ha una gran cantina amb moltíssimes taules i un bufet pel dinar per prendre el que et vingui de gust. Al Vicenç Plantada, en canvi, és molt més reduïda i no serveixen dinar sinó més aviat esmorzar. Una altra cosa estranya és que els alumnes no tenen una classe fixa per cada classe i han d'estar canviant d'aula cada moment emportant-se la motxilla tota l'estona el qual és bastant cansat.

Aquí he conegut persones molt diferents i simpàtiques que m'han acollit com si estigués a casa meva i m'han ajudat a tot el que he necessitat. Després d'uns dies a l'institut vaig començar a acostumar-me als canvis. Una de les coses que més m'agraden és l'organització del centre i el respecte que tenen els alumnes cap els seus professors ja que on visc jo la manera de comunicar-se amb ells és de menys educació.  
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario